22 Nisan 2012 Pazar

Gelincik şerbeti

Köyümüzde ilk yazımızı geçirdiğimiz sene, bahçemiz bizi gelinciklerle mutlu etmişti. İşte o güzelim gelincik tarlasına bakarken aklıma geldi ilk gelincik şerbeti yapmak. Çok küçük yaşlarımdan kalma, hiç tatmadığım, ama aklımın bir kenarına kazınmış bir kavramdı gelincik şerbeti benim için... Hemen internete gömüldüm ve tarifler aradım...

Pek çok alternatif vardı, bunlardan bazıları kaynatmalıydı, onları eledim hemen listemden... Kaynatmak yeterince doğal gelmiyor bana, başka çare olduğu sürece...

Gelelim benim tarifime... Tabii ölçülü biçili bir şey değil, biraz göz kararı, biraz damak zevki...

Bahçeden gelincik yaprakları toplanır. Tozları gitsin diye biraz suya konur. Bir kavanozun içinde şekerli su hazırlanır. Ben şeker iyi eriyebilsin diye ılık su kullanıyorum. Kabaca 10-12 adet gelincik için 500 ml su diye düşünebilirsiniz. Bu şekerli karışıma bir limonun suyunu da sıkarak ilave ediyorum. Ekşilik oranını da yine damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.



Bu defa bahçede bir tane de reçellik gül açmıştı, ben onun yapraklarını da ekledim. Aynı yöntemle gül şerbeti de hazırlayabilirsiniz.

Neyse, hazırladığımız sıvıya, gelincik ve gül yapraklarını ekliyoruz, kavanozumuzun ağzını güzelce kapatıyoruz. Bundan sonra arada kavanozu arada çalkalayarak beklemekten başka yapacak bir şey kalmıyor bize. Gelincik yapraklarının rengi beyaza dönene kadar, yani yaklaşık 6-8 saat bekliyoruz. Yapraklar tüm renklerini saldığında şerbetimiz hazırdır. Süzerek soğuk servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun... :)

Görsel: http://barbabietolaa.blogspot.com ve Pinterest.com

6 yorum:

  1. Elinize sağlık, gelincikseverleri gördükçe çok seviniyorum. Sadece fotonuzdan gördüğüm kadarıyla bir küçük, ama önemli uyarı yapmalıyım: Gelincik taçyapraklarını yıkamadan önce siyah bölümlerini almalısınız, biliyorum çok bıktırıcı bir iş ama işin püf noktası da bu....Bozcaada'dan selamlar...
    Melih
    facebook.com/adagelincik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Melih Bey, yorum için çok teşekkür ederiz. Siyah bölümleri almak neden gerekiyor, daha mı lezzetli oluyor onları alınca, açıklar mısınız?
      Bu arada sizden haber almak ne güzel. İki İEL'li olarak eşim ve benim sizin elinizden rezeneli yumurta yemişliğimiz vardır. İzmir'e taşındığımızdan beri pek uğrayamasak da Bozcaada'ya, anarız hala sizi... sevgiyle,

      Sil
  2. Siyah kısımlar alkaloid içerir diye okudum. Bazı yerlerde zehirli diye yazıyor. Ama alkaloid denilen madde daha çok bağımlılık yapıcı özellikleri ile biliniyor. O yüzden kullanmamakta fayda var.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim Dinçer bey...

    YanıtlaSil
  4. Tarifinizle bende yaptım çok güzel oldu Fethiye nif köyünden selamlar

    YanıtlaSil
  5. Ne mutlu bana... sizlere de afiyet olsun... :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...